Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2013

if you forgot something...

the moment I saw you,
everything seems to be completed,
but then,
you slowly walk away.

when we first met,
everything seems to be nice,
but then,
you slowly change and
completely change.

when we first chatting,
you give hope and faith,
but then,
you slowly keep it fade away,
pretend like it never happen.

when we first talking,
you give the world the best place to live,
but then,
it seems like all lies.

did you forget what you first said?
if you remembered,
then you're the person will be loved forever.

---------------------------------------------
sempat aku berpuisi malam ne. ilham tuh dtg tak menantu.
tapi kalo ade jumpe mane mane buku kebetulan kot.hehee.
um, ape yang aku nak cuba ckp kat sini ape yang kita
mula mula cakap kat seseorang..ingatlah sampai bila
bila. aku rase bila ada certain point kita rasa marah or
give up kat seseorg..apa yg 1st kita cakap akan buat
semua jadi baik.. contoh mcm akad nikah lah kan.
before jadi  husband and wife akad nikah tuh
umpama perjanjian ka…

too dumb too realize.

bonjour!
tetibe semangat perancis datang kat situ. hihi.
tak tahu kenapa tapi aku sangat suka negara perancis
dari kecil lagi. bile ntah dapat pegi kan. humm.
maybe one day..Insya-Allah..

lame dah aku tak menulis. whoo, busy sangat this semester.
bila ade projek and presentation jd busy la jawabnye.
walaupon pada dasarnye banyak buang ke benda laen.
okay, back to topic. as always, we as human being
can not run from making mistakes. sometimes we realize
our mistakes and sometimes we don't. yah, everything
goes back to our heart. if we have a good heart then
we should be able to realize it.

satu perkara yg kita sering lupa yg aku selalu lihat bila kita
selalu sangat dapat benda yg pada awalnye kita susah
dapat. contohnya, makanan yg kita kongsi bersama.
biasanye, pada awal kita akan selalu cakap "terima kasih"
dengan orang yg kita kongsi. tapi lama-kelamaan bila
dah terbiasa kita lupa untuk ucapkan 2 perkataan itu.
nampak macam remeh bukan. humm. tak semua orang
akan rase …