Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2011

.SATAN and LUST.

akhirnya, bulan ramadhan dtg kembali. bulan yg penuh dengan
kemuliaan. bulan yg sangat dinantikan oleh seluruh umat islam.
bulan yg pahala setiap amalan dilipat gandakan. bulan di mana
semua umat islam diwajibkan berpuasa. bln di mana adanya
malam Lailatul Qadr'. bulan di mana syaitan2 sume digari dan tidak
lagi menganggu manusia. cume nafsu sahaja yg tinggal.

persoalannya, kuatkah kita untuk melawan dan mengawal nafsu
kita ini. bagi sesetengah org, bulan puasa ne yakni ramadhan sama
saje seperti bulan2 yg laen. true? mungkin betol dan mungkin juga
tidak. bagi aku ramadhan bulan yg senang untuk kawal diri dari
melalukan perkara yg boleh mendatangkan dosa. kalo masih lagi
tak dapat kawal diri tanyelahh diri sendiri "aku ne xdapat kawal
nafsu aku, jadi aku mesti lebey terok pada bulan2 yg laen mana
banyak godaan setan". jadi mane lebey kuat godaannya?
nafsu atau godaan setan? hanya kita yg dapat pikirkannye dan
alaminya.

ramadhan kali ne ak harapkan lebey mulia di mana ak dapat
berada di s…

DEMOKRASI itu MEMBUNUH!

aku sebenarnye org yg kurg membaca dan kurg mengambil tahuhal2 semasa.tapi bila aku lihat kawan2 di facebook dan di tv bercerita mengenai bersih 2.0 aku pun mcm "curious" nak tahu.yelah, naty org ckp aku ne tak peduli ape yg berlaku kat negara sendiri dan pastinya aku sendiri akan terdiam bila org bercerita hal-hal semasa. sebenarnya, aku pun tak pasti bersih 2.0 ne adalah satu jalan keluar ke arah yg lebih baik untuk masa2 akan dtg. jadi, aku pon kuranglah nak bagi komen ttg benda ne.
pada awalnya, aku sendiri tak tahu sape yg mengetuai bersih ne. dan aku tahu bila ayah aku bercerita yg ketua dy org india. jadi, wajarkah kita sokong? mmg betul ade yg kata tak salah sokong benda yg membawa kebaikan dan penyataan ini disokong dengan cerita nabi dahulu. jadi, aku sekali lagi terdiam. bila dah keluar ttg nabi2 ne mmg tak boleh lawan lahh kan. aku tak pernah kata benda ne salah cuma bila ketuanya sendiri bkn dari kalangan org melayu islam,, pikir2 kan lahh bila mereka memerintah negara ini? …