Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2012

to get something, take a risk

hye again,
half of my semester had gone.
a lot of things I've been through this semester. Allah really
test me on making a wise decision in every task.
sometimes it felt so burden. humm, what ever it is, I hope
I will get something in every single task that I've been given
even it is not come out as I wanted.

ok,  pada kali ne aku suka untuk berbicara mengenai risiko.
tak ingatlah aku pernah cakap atau tidak mengenai ini. jika ia
berulang, cukuplah untuk peringatan semula kepada manusia
yang mudah lalai ini. aku pasti ramai pernah dengar ungkapan
"kalau tak berani ambil risiko, jangan teruskan". sering dengar
bukan?? biasanya usahawan/ahli perniagaan selalu gune ayat
ini. nampak mcm simple tapi penuh makna. sebab aku pun guna
juga untuk "move on".

aku banyak lihat manusia takut untuk ambil risiko. bak kata orang,
macam mana nak maju kalo tak berani untuk berisiko kan. hehe
cuma, adakah risiko yg kita ambil tuh membawa kebaikan atau
sebaliknya. bagi kalau na…