Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2013

hidup jangan jadi palesit.

hello bloggers!
semester baru dah kembali. marilah kita mulakan niat untuk menggapai
bintang di langit. hebat bukan? nak mulakan sesuatu mestilah dengan
sesuatuyang baik. walaupun kita tak yakin tapi janganlah putus harapan.
usaha dan tawakal haruslah istiqamah. mudah mudahan kita berjaya
sesuatu hari nanti. semester kali ini bermula dengan baik dan jadual
pon best. walaupun tak dapat semua yang diharapkan, sebahagian
daripadanya pon sudah memadai.semester kali ini, aku dan kawan
kawan sekelas sudah mula berpecah.tapi takpa lah, bukan tak
jumpa kan dekat luar?..

okay, berbalik pada tajuk. "hidup jangan jadi palesit". dalam perkataan
lain "bloodsucker" (lain lahh sangat kan.) apa apa jelah asalkan korang
paham. manusia sekarang memang macam itu kan sekarang ne??
suka menerima namun tidak mahu memberi. walaupun dalam Islam kita
diajar agar tidak mengharapkan apa apa balasan dalam setiap pemberian
kita, namun dari segi adabnya tak molek bukan? kemuliaan orang yang
mem…