Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2013

wake up guys!

hyee again!

bangun pagi rase bersemangat pulak nak menulis menaip. hihi
cuty da lama. hampir 2 minggu kot. tapi satu ape pon tak buat
lagi. berpikir pikir nak buat ape cuty ne. aku banyak habis kan
masa ngn main game jee. itu sangat tak bagus kot! nak baca buku
tapi tak ada masa. cehh ( busy sangat ke duduk rumah sampai nak
baca buku? ). kalo ikut kan banyak je buku kat umah nak baca
hasil pembelian kakak. hehe. semoga semangat tuh sampai naty.

ok, untuk kali ne aku nak cakap mengenai "chance" atau peluang.
manusia nie banyak diberi peluang. tapi banyak jugak mereka
sia-sia kan peluang itu. kenapa ya? kenapa? mungkin lumrah
manusia kot. biasanyaa, dalam hubungan manusia dengan manusia
kita akan diberi 2 kali peluang untuk baiki keadaan. 2 kali
pon susah rasenya nak dapat bergantung pada situasi. tapi
antara hubungan manusia dengan pencipta-Nya tiada batas
peluang itu kan. manusia ini saja yg terlalu tinggi egonyaa.

cuma, itulahh..bila dah diberi peluang kita masih sia-sia ka…

Ghurabaa' (Strangers)

heylo bloggers.
how are you been doing??

It is almost end of the first month of year 2013.
I hope that I'm not too late wishing all of you happy new year!
ohh, before I forgot, today is maulidur Rasul rite??
Salam Maulidur Rasul :)) Let us make more salawat during this day.
Hopefully, we'll be a Muhammad s.a.w syafa'ah in Mahsyar soon.
not only this day, but continuously make salawat every day.
Insya Allah..

um, tahun baru ne? azam baru? mesti semua org ada. bg aku jadi seorg
yang baik dan berbakti untuk agama,bangsa,dan negara sudah cukup.
kali ini aku tak nak bercerita pasal azam. tapi nak cakap pasal tajuk
post kali ini..:)

strangers or in malay we translate it as "asing".
sebenarnya dah lama dengar pasal hadith asing ne tp bila
org jadikannya lagu menjadikan hati sedih bila kita hayati
lirik itu. secara ringkas lagu ne mengenai islam.
islam yg dulu datang dari sesuatu yg asing akan
kembali kepada asing. kalo lihat pada situasi sekarang
islam seakan menjadi as…