Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2013

selamat hari pekerja!

salam warga blogger sekalian,,
hari ne masuk 1 mei (hari pekerja) jadi cuti la kan.
pheww, plihanraya semakin hampir. semua orang pon sibuk
bercerita politik sana sini. bendera pon banyak tergantung
disetiap bahu jalan. tak terkecuali juga calon yg bakal
menjadi pilihan hati rakyat. bila dah nak dekat dekat tarikh
mengundi ne, macam macam manifesto keluar. tak kira
kerajaan ataupun pembangkang. hebat.

macam taktik yg diguna untuk memancing undi. kadang
aku tertanya, "um, banyak betul duit diorang ne". tak kisahlah,
aku memang tak minat sangat politik ne. penyokong parti yang
extreme yg aku rasa agak keterlaluan. sampai bab bab agama
pon dipolitikan. ish, bab agama pon nak dipolitikan. kotor
betul. alah, semua orang tu bkn sempurna. ada je silap.
do you think you are powerful? guess not. so, be rasional
and pick the one that is the best. bukan tengok parti je.

lagi satu, kadang kadang bangsa melayu sendiri endah
tak endah je bab mengundi ne. cerita pom-pang tapi
bile tanya me…

corruption everywhere.

hello awesome people..
Malaysia kini dah tak ade pemerintah. parlimen da bubar.
jadi, bendera parti pon da banyak di pasang di mana mana.
jujurnya, aku tak minat berpolitik sebab aku pon tak pasti
hala tuju setiap parti. as always, sebelum menang macam macam
yang dijanjikan tapi bila dah menang janji pon mula terabai.
susah kan nak kotakan janji?? aku pasti tak kisah lah parti mana
semuanye akan janjikan sesuatu untuk dapatkan kepercayaan semua
orang. semua parti berperang bagai nak gila. tapi, yang sedihnye
bila bertanding dengan nak aibkan keburukan setiap parti.
alah, tak payah nak tunjuk aib orang setiap parti tuh ade je buruknye.
tak kisah parti mana aku pasti mesti ada salah sorg jadi kambing hitam.

jadi, bersaing la secara sihat bukannye dengan buka aib orang.
lagi satu, aku selalu nampak orang suka mengutuk parti umpama
semua ahli dalam parti tu bermasalah. gila. kadang kita
tak bole salahkan orang lain sebab diorang hanya jalankan
tugas. pemerintah lah yang patut lebih bijak.…