Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2013

something we shared.

konnichiwa!! *pagi ker?*
tak kisahlah asalkan bunyi sedap. hari ne da masok 6 syawal 1434H.
da nak masuk seminggu berhari raya. rase masih belum terlambat untuk
ucap selamat hari raya, maaf zahir batin. laju waktu sekarang berlalu.
diam tak diam dah sebulan pun berpuasa. apa yg dapat sebulan berpuase?
lapar dan dahaga? atau kemanisan iman? humm, tuh semua diri sendiri 
yang kita rasa. kita manusia, sendiri boleh tahu mane satu yang kita dapat.
tak perlu nak tunjuk kepada semua.

actually, kali ini aku nak cakap manusia yang suka menampakkan kebaikan
dekat orang lain. salah ke? kalau pikir balik, tak salah. cuma kalau 
berlebihan, biaselah manusia mulut mereka jahat. mengata orang sampai
tak sudah. bole jadi jugak akan timbul riak dalam hati. bila dah riak, sia saja
ape yg kita buat. susah kan? nak buat baik pun orang kutuk. apatah lagi
buat jahat.

manusia zaman sekarang perangai macam macam. ade yang suka share
something yg bagus. tapi dorang sendiri tak pernah nak follow. tak salah
kita cuba share so…