Skip to main content

.satu permulaan yang baru.

2011 telah pergi meninggalkan kita. lembaran baru telah terbuka.
selamat datang 2012. tahun baru ini telah menjadi titik tolak tahap
kematangan setiap insan di bumi. tahun telah berganti menandakan
usia kita semakin meningkat. tapi sejauh mana kita akan pergi?
adakah setiap tahun merupakan satu persamaan  sama seperti tahun
lepas ataupun sebliknya? kita yang mengawal diri kita dan bukan
orang lain yang mengatur hidup kita.


sama seperti yang lain, aku hanyalah orang yang 'biasa' yang
punyai keinginan tiap-tiap sesuatu. bohonglah kalau ada yang berkata,
"alah, azam aku tahun ne sama dengan tahun lepas". ada juga yang
berkata begini kan. HaHa. azam begini azam yang tinggi menggunung
memang takkan tercapai lahh kan. bagi aku tak perlulah nak berazam sangat
kalau kita tak jelas dengan apa yang kita impikan itu. berniatlah untuk
sesuatu yang jelas untuk kita capai.

menggapai bintang di langit memang sukar jika tak kena caranya.
perbuatan itu lebih indah daripada tutur kata yang manis.
menjadi pemerhati kadang dapat nilai diri kita di tahap mana.
....tak tahu nak kata apa lagi..
till here,and now.
wish u have a good year in 2012!
bye for now.=)




Comments

Popular posts from this blog

faith or honesty?

Assalamualaikum, jwb eh. tak jawab dose. hehe. okay, firstly, I wanna wish HAPPY EID ADHA to all muslim. rasenye masih belum terlambat lagi kan? aku tak tahu sejak menjak aku rasa happy sangat. walaupun semester ini agak sukar aku masih mampu tersenyum.=)) apa pon, kita mestilah senyum sama ada duka ataupun ceria. barulahh hidup ceria! back to my topic. this time I wanna give my point of views on honesty and faith. which one is very important? I'm quite sure many of you/us will choose honesty rather than faith. either in relationship or not, honesty is the most priority. what is SO important about honesty? hum.. okay, mungkin rasenya jika tiada kejujuran ia membuatkan sesuatu perhubungan itu goyah. dan kita pon mengenepikan soal kepercayaan. apa kepercayaan tu tak penting ke? jika aku diberi pilihan, aku akan pilih kepercayaan dahulu baru kejujuran. jika difikirkan semula, memang kedua-dua ini penting. cuma bersyukurlah jika kita dapat keduanya dalam setiap oran

Jika kau tidak tahu. diam itu lebih baik.

selamat malam pembaca yang ku kasihi, sejak menjak ne, aku lebih banyak perhati orang. bukan stalk, cuma pemerhati. di alam maya, tantang dua mata. harap paham maksudku. masih lagi penganggur. belum ada rezeki untuk menjawat jawatan engineer. layak ke? tiada dalam pengetahuan ku. kadang aku menjadi pendekar jari keyboard yang hebat di alam maya tapi loser di luar. tapi hendak pegi mane jari jari menaip laju kalau tak tahu destinasi yang mahu dicapai?? what I'm highlighting is if you don't have knowledge better ask or give opinion. many people today like to condemn things like FTW commend. one more thing is about sharing things that you do not sure where it comes from. erm. dunia nak kiamat mungkin? cetek ilmu manusia ne macam aku ne. sebab aku takut nak bg komen kalau aku tak yakin. diam lebih baik? taktahu pegi akal yang lebih bernilai. akal letak di jari? mungkin kerana zaman sekarang akal letak dijari. kerana segalanya letak di internet. otak tak sempa

hidup jangan jadi palesit.

hello bloggers! semester baru dah kembali. marilah kita mulakan niat untuk menggapai bintang di langit. hebat bukan? nak mulakan sesuatu mestilah dengan sesuatuyang baik. walaupun kita tak yakin tapi janganlah putus harapan. usaha dan tawakal haruslah istiqamah. mudah mudahan kita berjaya sesuatu hari nanti. semester kali ini bermula dengan baik dan jadual pon best. walaupun tak dapat semua yang diharapkan, sebahagian daripadanya pon sudah memadai.semester kali ini, aku dan kawan kawan sekelas sudah mula berpecah.tapi takpa lah, bukan tak jumpa kan dekat luar?.. okay, berbalik pada tajuk. "hidup jangan jadi palesit". dalam perkataan lain "bloodsucker" (lain lahh sangat kan.) apa apa jelah asalkan korang paham. manusia sekarang memang macam itu kan sekarang ne?? suka menerima namun tidak mahu memberi. walaupun dalam Islam kita diajar agar tidak mengharapkan apa apa balasan dalam setiap pemberian kita, namun dari segi adabnya tak molek bukan? kemuliaan