Skip to main content

stunned!

hey bloggers, have a nice day!

yeah,today 17th of june i think it was a great moment for this
year. alhamdulillah,very grateful.thanks to Allah almighty.
ye, aku sedang cakap mengenai current semester punye result.
i'm very happy with the results. no fail. aku sangat2 risau sbjek
control system sbb final rase cam "pehhh! haram soklan dy".
ape2 pon aku pasti ramai yg meningkat semester 2 ne.
harap2 dpat kekalkan untuk semester2 yg akn dtg.
congrates to all! btw, aku rase jugak semester 2 punye lecturer
lebih bagos drpd semester 1. mungkin care pembelajaran lebih
ok rasenye. hopefully dpat lecturer yg bgos2 untuk sem depan.


<@@>
Post a Comment

Popular posts from this blog

ziarah umrah.

Assalamualaikum blogger sekalian.

Alhamdulillah, baru selesai aku mengerjakan umrah minggu lepas.
terasa rindu hati ini berada di tanah haram. telah lame diri ini tidak menulis
dan ingin share something that I got from there. maybe this is some part that
come out from my mind. later, if the memories come to me, I'm going to write
again.

Alhamdulillah, dapat aku jejak kaki ke luar negara buat kali pertama ke
dengan pergi ke kota madinah dan makkah. as for me, it was a wonderful
gift Allah had given to me. menjadi tetamu Allah, walaupun mengerjakan
umrah satu memori yang indah.

okay, sebelum pergi ke makkah, aku jejak kaki dulu ke madinah kota tempat
terletak makam nabi Muhammad s.a.w dan para sahabat baginda. hati ini agak
keras pada mulanya, takde rasa ape bila jejak kaki ke sana. namun, bila mula
bersolat di masjid nabawi, baru terasa sayu. lagi lagi berada di raudhah dan
memberi salam semasa lalu di makam nabi. beruntungnya siapa yang duduk
di madinah. aku berdoa semua umat isla…

kerana menahan marah itu adalah ilmu.

salam bloggers sekalian..

sihat ? alhamadulillah.  nafas agung yg dihidu diberi sang Pencipta
tiada tandingan. biasa org ckp, bersyukur kerana diberi nyawa untuk
hidup. tapi kita seakan lupa perihal hidup kerana sibuk hal hal yang
pada akhirnya langsung tak memberi hasil. orang itu adalah aku.
tak perlu menunjuk jari ke arah org lain. kerana manusia ini hina
di sisiNya.

marah? selalu marah? susah nak kawal marah? common thing
that happen around us. pernah tak kita hentam orang sampai
menggelupur orang itu nak maki kita balik? biasa orang sebut
bila orang marah kena lah sabar. tapi how to sabar? susah kan
kalau kita not that kind of person. what from what I see,
the way we control anger is from gaining knowledge. bila
kita berilmu, kita akan tahu untuk sabar.

bukan nak mengata, tapi biasa tengok orang yang suka
marah kadang mmg kurang ilmu. cakap tanpa ilmu.
sebab itu Islam suruh menuntut ilmu. tapi janganlah
belajar ilmu mengarut. may everything that we gain
will be beneficial for the…

too dumb too realize.

bonjour!
tetibe semangat perancis datang kat situ. hihi.
tak tahu kenapa tapi aku sangat suka negara perancis
dari kecil lagi. bile ntah dapat pegi kan. humm.
maybe one day..Insya-Allah..

lame dah aku tak menulis. whoo, busy sangat this semester.
bila ade projek and presentation jd busy la jawabnye.
walaupon pada dasarnye banyak buang ke benda laen.
okay, back to topic. as always, we as human being
can not run from making mistakes. sometimes we realize
our mistakes and sometimes we don't. yah, everything
goes back to our heart. if we have a good heart then
we should be able to realize it.

satu perkara yg kita sering lupa yg aku selalu lihat bila kita
selalu sangat dapat benda yg pada awalnye kita susah
dapat. contohnya, makanan yg kita kongsi bersama.
biasanye, pada awal kita akan selalu cakap "terima kasih"
dengan orang yg kita kongsi. tapi lama-kelamaan bila
dah terbiasa kita lupa untuk ucapkan 2 perkataan itu.
nampak macam remeh bukan. humm. tak semua orang
akan rase …