Skip to main content

satu coretan (PART II)

hai blogger blogger yang dikasihi,
makin lama makin berhabuk tanpa sebarang kalam hati.
hari ini aku ingin mulakan semula kalamku agar tidak terhenti.

hampir tiba raya aidiladha ne ingin kurapatkan tulisanku
agar menusuk ke dalam jiwa pembaca blog ne yang tak seberapa.

...selepas aku menyongkar khazanah dalam kotak setelah aku
tamat belajar aku terjumpa satu tulisan aku pada lapang yang
aku ingin kongsi tapi belum sempat tertulis dalam maya ini.

mungkin kesinambungan daripada satu coretan aku sebelum ne.
satu coretan yang aku tulis apa yg tiba tiba muncul dalam pikiran tika
sendiri. aku tulis tanpa wujud perasaan lain yg mengkhayalkan
pikirkan benda lain. bole kata original dari aku. jika terdapat
persamaan adalah tidak disengajakan.

satu coretan. part II

Bila hati merana
tiada siapa yang tahu
melainkan Penciptaku

Segumpal darah yang penuh dengan kemahuan
Bila ianya tdak dituruti
Jiwa menjadi tak keruan.

Ya Tuhan,
ubatilah hati nurani ini
Agar ia tidak jauh darimu

Semangat ini semakin luntur
Amanah belum dipenuhi,
Permudahkanlah...
Agar diri ini terus cekal.

...to be continue.

p/s: agaknya aku ada bakat tak jadi penulis? heehe

bye for now =)

Comments

Popular posts from this blog

lust the troublemaker

mungkin sudah lama aku ingin menulis fasal benda ini tapi belum ada kesempatannya. untuk kali ini, mungkin semua benda yang akan keluar dari pemikiran ini. lust? without this maybe we're such a lame guy. we live in such a complete form (ya,some were born in not a perfect way) but to be specifically, we live in this world with perfect form. Allah has given us lust and heart. tanpa nafsu tak mungkin berkembang anak2 adam. nafsu ini selalu saja tidak puas dengan segala yang kita peroleh. tidak dinafikan juga aku juga mangsa nafsu itu. jika tidak dikawal, rosak binasalah hati. manusia di dunia ini sekarang lebih mementingkan nafsu semata-mata. walaupun dah tua, tapi nafsu keduniaan sangat kuat. "manusia semakin hari semakin tua tapi ada satu yang tidak tua iaitu: cinta kepada keduniaan" mungkin betul ungkapan ini. renungkanlah. peace!

welcome to 20s.

bermulanya post kali ini.genap lahh sudah umur aku yg ke-20. ya, tiada lagi org bole panggil budak belasan tahun kan. hari ini 4/jun bersamaan 2 REJAB 1432 Hijrah. cepat btol mase berlalu sekarang. kejap je rase da nak hampiri ramadhan.hooho. ape pun, terima kasih sangat2 kepada sape yg ucap hari jadi aku semalam. really appreciate it!!=))) Seperti tahun2 sblmnye aku sambut birthday kali ini dalam satu famili yg besar jugak lah.(takde la besar mane pon sbnye).hhaha..cume tahun ne penuh satu keluarga bersame dgn kehadiran Raisha Batrisya ank buah yg pertama yg tak sampai sebulan lagi. heehe. kebiasaanye birthday aku smbut awl sehari cket lahh bersame dgn ayahku. hahaa. best2! nty aku upload gmbar kek kitorg ! heeehe. gmbr blom dimasokkan lagi..hee till here.

who sings better in live show?

for this post,, i only compare Hayley william and Katy Perry . i just watched MTV world stage Live in Malaysia yesterday. a lot of artists from oversea were performing during the concert. one of them is katy perry. her voice so strong. but, her live show not really good as hayley perform live on stage. for katy, her voice dun really match with the recorded album. nwhatever it is, i still love these 2 singer. =)) biasalahh kan,, memang ramai penyanyi yg suara mereka tdak surapa dlm album. haha!