Skip to main content

FAKTA TENTANG BANTAL

Terdapat beberapa ketegori bantal dan perwatakan:-

1) Memeluk Bantal
Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap
lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik.
Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui
mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal
Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka
jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.

3) Tidur Dengan Satu Bantal
Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan
berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.

4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki
Mereka mempunyai sifat kurang baik. Mereka jarang bergaul dgn org ramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini
menyebabkan mereka cenderung bersifat egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita2. Mereka tdk suka berusaha.

5) Tidur tanpa Bantal
Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat
ego.

6) Tidak punya bantal
Kasihan betul… pergi kedai belilah satu!!

Comments

Popular posts from this blog

lust the troublemaker

mungkin sudah lama aku ingin menulis fasal benda ini tapi belum ada kesempatannya. untuk kali ini, mungkin semua benda yang akan keluar dari pemikiran ini. lust? without this maybe we're such a lame guy. we live in such a complete form (ya,some were born in not a perfect way) but to be specifically, we live in this world with perfect form. Allah has given us lust and heart. tanpa nafsu tak mungkin berkembang anak2 adam. nafsu ini selalu saja tidak puas dengan segala yang kita peroleh. tidak dinafikan juga aku juga mangsa nafsu itu. jika tidak dikawal, rosak binasalah hati. manusia di dunia ini sekarang lebih mementingkan nafsu semata-mata. walaupun dah tua, tapi nafsu keduniaan sangat kuat. "manusia semakin hari semakin tua tapi ada satu yang tidak tua iaitu: cinta kepada keduniaan" mungkin betul ungkapan ini. renungkanlah. peace!

welcome to 20s.

bermulanya post kali ini.genap lahh sudah umur aku yg ke-20. ya, tiada lagi org bole panggil budak belasan tahun kan. hari ini 4/jun bersamaan 2 REJAB 1432 Hijrah. cepat btol mase berlalu sekarang. kejap je rase da nak hampiri ramadhan.hooho. ape pun, terima kasih sangat2 kepada sape yg ucap hari jadi aku semalam. really appreciate it!!=))) Seperti tahun2 sblmnye aku sambut birthday kali ini dalam satu famili yg besar jugak lah.(takde la besar mane pon sbnye).hhaha..cume tahun ne penuh satu keluarga bersame dgn kehadiran Raisha Batrisya ank buah yg pertama yg tak sampai sebulan lagi. heehe. kebiasaanye birthday aku smbut awl sehari cket lahh bersame dgn ayahku. hahaa. best2! nty aku upload gmbar kek kitorg ! heeehe. gmbr blom dimasokkan lagi..hee till here.

who sings better in live show?

for this post,, i only compare Hayley william and Katy Perry . i just watched MTV world stage Live in Malaysia yesterday. a lot of artists from oversea were performing during the concert. one of them is katy perry. her voice so strong. but, her live show not really good as hayley perform live on stage. for katy, her voice dun really match with the recorded album. nwhatever it is, i still love these 2 singer. =)) biasalahh kan,, memang ramai penyanyi yg suara mereka tdak surapa dlm album. haha!